Accueil       Fonctionnalités       Plan du site      English

Arrow
Arrow
Slider

From Issue 6/80

Say That You're There

The Twin Otter pilot was hopping mad. On final he finds a sander on the runway and has to circle until it's clear. On the ground, he gives hell to the flight service specialist for not clearing the runway. Who's at fault? The pilot is.

Given a letdown clearance to the uncontrolled aerodrome, the pilot was instructed to call immediately on the local mandatory frequency. He didn t call until final. There wasn't time to clear vehicles from the runway.

Many pilots have become complacent in a radar-controlled environment. They have accepted others, doing their thinking for them. They expect the same environment at non-radar-controlled airports, which just isn't available. Flying into uncontrolled aerodromes is a different world. People on the ground can't know you're there unless you tell them. Other aircraft in the area will know your intentions only if you broadcast what they are.

Mandatory frequencies for each aerodrome are published in the VFR and IFR Supplements. Use them to communicate your intentions and get the system to work for you.

Originally Published: ASL 1/1998
Original Article: From Issue 6/80 - Say That You're There

Self-Paced Recency
Aviation Safety Newsletter
Emergency Operations
Smart Pilot Seminars
Features
Drones
General Aviation Safety
AOPA Flight Training
Ask ATS
Winter Flying
Fuel Management
Float Planes
Upset Training
Fit to Fly
ELTs
SAR

Ressource pilote

Ask ATS

Demandez à ATS

Avez-vous des questions portant sur le service ATS ? En collaboration avec NAV CANADA, PiloteAverti.ca a des réponses !

Allez-y !

Weather

Météo

Avez-vous les conditions météo nécessaires pour voler? Consultez les prévisions locales et nationales.

Allez-y !

TSB

BST

PiloteAverti.ca vous offre des résumés pertinents et succints des enquêtes du BST et un accès direct à son site Internet.

Allez-y!

Interactive

Contenu interactif

Jetez un coup d’oeil à notre formation en ligne et notre contenu interactif sur PiloteAverti.ca.

Allez-y !

NOTAMs

NOTAM

NOTAM fournis par NAV Canada.

Allez-y !

ASI

Institut de sécurité aérienne

Obtenez un accès au contenu et aux cours interactifs en ligne offerts par l'Institut de sécurité aérienne de l'AOPA !

Allez-y !

ELTs

ELT

Les Radiobalises de repérage d'urgence (ELT) à la fine pointe en matière de Recherche et sauvetage.

Allez-y !

ASL

Sécurité aérienne – Nouvelles

Les articles incluent la sécurité de l’aviation, les informations en matière de sécurité issues d’accidents et incidents, les informations de sécurité.

Alley-z !

En association avec l’:

aopa logocopa logo

sar logo

Nous tenons à souligner le soutien financier du gouvernement du Canada tout particulièrement le Fonds des nouvelles initiatives en Recherche et sauvetage (FNI RS)